#kalejdoskop #7 Ten sam…

#kalejdoskop #7 Ten sam…

#kalejdoskop #7
Ten sam newsletter, ale za ka偶dym razem inny 馃檪

Okres 艣wi膮teczny zako艅czony, na si艂owniach t艂umy. Za 3 tygodnie b臋dzie tam ju偶 jednak r贸wnie pusto, co przez reszt臋 roku. W tym numerze newslettera Kalejdoskop znajdziesz wiele tre艣ci, kt贸re pomog膮 Ci w sprawnym funkcjonowaniu i – by膰 mo偶e – chocia偶 w minimalnym stopniu zmotywuj膮 Ci臋 do dalszego dzia艂ania. A wi臋c co tu mamy?

1. Jak dzia艂a trening typu cardio na Nasz organizm? Przede wszystkim:
* silnie wspiera prac臋 serca i zabezpiecza go przed wieloma dolegliwo艣ciami
* organizm staje si臋 bardziej skoordynowany i wydajny, spalasz mniej kalorii wykonuj膮c te same ruchy
* poprawia dzia艂anie uk艂adu oddechowego
* mi臋艣nie zaczynaj膮 magazynowa膰 wi臋cej energii, staj膮c si臋 bardziej wydajne, dodatkowo poprawia si臋 ich ukrwienie
* zwi臋ksza obj臋to艣膰 krwi i poprawia w niej ilo艣膰 erytrocyt贸w – pozwala to na skuteczniejsze zapatrywanie narz膮d贸w i tkanek w sk艂adniki od偶ywcze i tlen
– Naukowy wp艂yw wysi艂ku kardio na organizm – wydolno艣膰 i zdrowie (Film, PL)

#ruch #zdrowie #sport

2. Elite Mentality – seria podcast贸w/wywiad贸w ze sportowcami, zawodnikami wysokiej rangi, specjalistami w swoich dziedzinach i mistrzami swojego fachu. Zgodnie z opisem, 鈥淓lite Mentality to audycja dla os贸b pragn膮cych pozna膰 spos贸b my艣lenia i mentalno艣膰 ludzi, kt贸rzy osi膮gn臋li mistrzowski poziom w swoich dyscyplinach.鈥 – ten spos贸b my艣lenia jest cz臋sto sp贸jny u r贸偶nych os贸b. Mo偶emy w nim wyr贸偶ni膰 przede wszystkim:
* nastawienie na cel, wynik i dzia艂anie
* wysok膮 samoocen臋 i krytyczne spojrzenie
* up贸r i niepoddawanie si臋 po upadkach
– Podcast Elite Mentality (Podcast, PL)

#mentalnosc #elita #psychologia

3. Jaki jest najskuteczniejszy lek na zakwaszenie organizmu? My艣lenie. Ta „choroba”, mimo tego, co cz臋sto nadal utrzymuj膮 niekt贸rzy „specjali艣ci” tak naprawd臋 nie istnieje. A przynajmniej nie w takiej formie, o jakiej cz臋sto si臋 m贸wi: zakwaszenie jako odchylenie pH od normy spowodowa艂oby natychmiastow膮 i gwa艂town膮 reakcj臋 organizmu. Ponadto r贸偶ne elementy cia艂a maj膮 zr贸偶nicowane pH: od kwasowego, po zasadowe. Mo偶na 艣mia艂o uzna膰, 偶e mityczne zakwaszenie to co najmniej ogromna nadinterpretacja i nierozumienie podstawowych funkcji biochemicznych i fizjologicznych organizmu cz艂owieka.
– Zakwaszenie organizmu – choroba, kt贸ra nie istnieje! (Film/Audio, PL)

#zakwaszenie #medycyna #nauka

4. Przekwalifikowanie po trzydziestce? Wcale nie jest niemo偶liwe. Pos艂uchaj historii radcy prawnego, kt贸ry po prostu zacz膮艂 uczy膰 si臋 programowania, aby po pewnym czasie zmieni膰 zaw贸d, w kt贸rym nie czu艂 si臋 najlepiej:
– Ja, programista 鈥 Karol Grabowski 鈥 od radcy prawnego do programisty (Podcast, PL)

Ja, programista – Karol Grabowski – od radcy prawnego do programisty


#praca #zmianywzyciu #ciekawostki

5. Digesting Depression – Jordan Peterson z c贸rk膮 opowiadaj膮 o tym, jak mo偶na wspiera膰 radzenie sobie z depresj膮 za pomoc膮… diety. Cho膰 wielu osobom wydaje si臋, 偶e ta choroba nie ma du偶ego powi膮zania z diet膮, to jest to kolejny przypadek pokazuj膮cy, 偶e jest inaczej. Pomog艂a dieta eliminacyjna, ograniczaj膮ca m.in. stan zapalny – zgodna w du偶ej mierze z zasadami paleo: ograniczeniem m.in zb贸偶 czy nabia艂u. Warto wzi膮膰 pod uwag臋, 偶e nie jest to „dow贸d, i偶 dieta leczy depresj臋”, ale jedna z metod, kt贸ra mo偶e wspiera膰 leczenie. Po prostu: warto pr贸bowa膰 r贸偶nych metod.
– Digesting Depression (Film, ENG)

#depresja #zdrowie #zaburzeniapsychiczne

6. Jak膮 masz relacj臋 z pieni膮dzem?Warto przestrzega膰 nast臋puj膮cych zasad:
1. Masz prawo chcie膰 pieni臋dzy – pieni膮dze nie s膮 z艂e i przydaj膮 si臋 w 偶yciu
2. Nazwij warto艣ci, kt贸re stoj膮 za pieni臋dzmi – zastan贸w si臋 po co s膮 Ci pieni膮dze, co Ci dadz膮 – np. zaspokojenie podstawowych potrzeb, takich jak zdrowie, niezale偶no艣膰 czy zabezpieczenie rodziny
3. Zdefiniuj swoje potrzeby finansowe – sprecyzuj ile chcesz, aby艣 czu膰, 偶e masz wszystko pod kontrol膮. Celuj wysoko, ale spr贸buj to w miar臋 precyzyjnie okre艣li膰. Okre艣lone cele 艂atwiej zrealizowa膰
4. Zdystansuj si臋 wobec pieni臋dzy – nie powinny by膰 one jedynym i najwa偶niejszym celem czy warto艣ci膮
5. Liczy si臋 to, co masz w g艂owie – pewno艣膰 siebie jest kluczem na wi臋kszo艣膰 zmartwie艅. Nie b贸j si臋 ryzyka, bo nawet je艣li stracisz pieni膮dze, to zostanie Ci to, co masz w g艂owie
– Jak膮 masz relacj臋 z pieni膮dzem? (Animacja/Film, PL)

#pieniadze #przemyslenia #efektywnosc

7. Pomodoro Timers – wyj膮tkowo funkcjonalna strona z timerami opartymi o zasad臋 pomodoro – czasu przeznaczonego na prac臋 mieszanego z czasem przeznaczonym na przerw臋. Wystarczy wybra膰 dogodn膮 dla Nas kombinacj臋, dzi臋ki czemu otrzymamy alarmy wskazuj膮ce kiedy nale偶y zrobi膰 sobie przerw臋 w pracy. Idealne narz臋dzie i metoda do stosowania podczas nauki, czytania, pisania tekst贸w itp. prac.
– Pomodoro Timers (Strona, ENG)
http://www.online-timers.com/pomodoro-timers
#produktywnosc #czas #praca

8. Lubisz ciekawostki i nowo艣ci, lubisz si臋 uczy膰, ale nie lubisz bylejako艣ci temat贸w? Na stronie BrainPump mo偶esz przegl膮da膰 materia艂y video z konkretnych dziedzin, takich jak psychologia, chemia, biznes czy technologia. Zwykle s膮 to tre艣ci naukowe i popularnonaukowe.
– BrainPump (Strona, ENG)
http://brainpump.net/
#nauka #zainteresowania #ciekawostki

9. Strona, kt贸ra pomaga w realizacji cel贸w. Opieraj膮c si臋 o grywalizacj臋 i zarz膮dzanie projektami, Angstrom pozwala na zarz膮dzanie du偶膮 hierarchi膮 zada艅 i cel贸w – od drobnych zada艅, jak napisanie artyku艂u, przez d膮偶enie do 偶yciowych cel贸w (np. osi膮gni臋cia niezale偶no艣ci finansowej). Nie ka偶demu taka forma b臋dzie odpowiada膰, jednak warto spr贸bowa膰 – szczeg贸lnie, 偶e aplikacja jest dost臋pna w podstawowej wersji zupe艂nie za darmo.
– Angstrom (Strona/Aplikacja, ENG)
https://angstrom.life/
#produktywnosc #cele #motywacja

10. 25 stron internetowych, dzi臋ki kt贸rym prawdopodobnie si臋 czego艣 nauczysz :)Zestawienie stron z r贸偶nych dziedzin (j臋zyki, fitness, biznes, technologia, uczenie, produktywno艣膰) po艣wi臋conych konkretnym wskaz贸wkom, lifehackom i metodom. Niewa偶ne, czy chcesz nauczy膰 si臋 gra膰 na gitarze, pisa膰 kod czy robi膰 dobre notatki na studia – tu znajdziesz co艣 dla siebie 馃檪
– https://imgur.com/a/1S2u5/noscript (Zbi贸r/Kolekcja, ENG)
#wiedza #nauka #wartowiedziec

Wystarczy? Je艣li nie, to ju偶 za 2 tygodnie kolejny zestaw ciekawych informacji, stron, zestawie艅, streszcze艅 i wskaz贸wek. W ostatnim czasie z powod贸w prywatnych nie pojawia艂y si臋 nowe artyku艂y i Podcasty Na Zdrowie, jednak prawdopodobnie uda mi si臋 opublikowa膰 nowy podcast ju偶 w najbli偶szych dniach. Wkr贸tce powr贸t do dzia艂ania 馃檪 Przypominam te偶, 偶e ju偶 za tydzie艅 w Lublinie rusza Kurs Trenera Personalnego, kt贸ry b臋d臋 prowadzi艂. Wi臋cej informacji na stronie https://ats-sport.pl/services/trener-personalny/ – je艣li chcesz wzi膮膰 udzia艂 albo znasz kogo艣, kto m贸g艂by skorzysta膰 – koniecznie zapisz si臋 lub przeka偶 t臋 informacj臋!

Przekr臋cenie kalejdoskopu zajmie mi chwil臋. Kolejny numer newslettera przeczytasz ju偶 za 2 tygodnie. Pami臋taj, aby zaprosi膰 swoich znajomych do zapisania si臋 na stronie: https://sebastianchudziak.pl/kalejdoskop 馃檪

Pozdrawiam,
Sebastian

——

Link do poprzedniego: #6
W skr贸cie: newsletter/agregator – streszczenia artyku艂贸w/film贸w/audio, polecenia stron internetowych, podcast贸w, kana艂贸w YT i innych, aplikacje, ciekawostki, life-hacki.
Tutaj mo偶na obserwowa膰: #kalejdoskop
Tutaj mo偶na si臋 zapisa膰: https://sebastianchudziak.pl/kalejdoskop/
Czasami mog膮 si臋 powt贸rzy膰 tre艣ci z wykopu.

Lista do zapisu/wo艂ania do ka偶dego numeru: https://mirkolisty.pvu.pl/list/puk2mJB20KvXXEnS

Comments are closed.